Mercedes Benz DLK 23/12 Camiva

Již několik let se pokoušela naše jednotka získat z dotačních titulů nový automobilový žebřík. Automobilový žebřík z roku 1974 je pro záchranu osob, zvířat a majetku již nevyhovující a i při pravidelné údržbě značně nespolehlivý. Po tom co nevyšly dva velké dotační tituly, rozhodlo se, že se pokusíme repasovat náš 45 let starý žebřík. Oslovili jsme jedinou firmu v ČR, která se touto repasí zabývá. Jednalo by se o výměnu podvozkové části automobilového žebříku, tedy celého vozidla za nový a repasi nástavbové části, u které by se nastříkala žebříková sada, vyměnili ocelová lana a hydraulické hadice. Firma nám poslala nabídku na bezmála 5 000 000 Kč včetně DPH, tato repase by nám sice přinesla nové rychlejší vozidlo, ale bohužel jen stále omezenou nástavbu bez koše.

 Proto jsme se začali zabývat myšlenkou, zda se nedá zakoupit starší automobilový žebřík s modernější nástavbou, tedy automobilový žebřík s košem pro obsluhu, popřípadě zachraňované osoby. Oslovili jsme několik dovozců hasičské automobilové techniky ze zahraničí s našimi požadavky a pátrali i na vlastní pěst. Obvolali jsme několik německých prodejců vyřazené hasičské techniky a nalezli jeden, který přesně vyhovoval našim požadavkům. Po jeho prohlídce, zkušební jízdě a zkoušce nástavby nám bylo jasné, že je to přesně ten žebřík, který bychom do jednotky potřebovali. Od dovozců hasičské techniky nám přišla jen jedna nabídka na podobný žebřík, ale s cenou okolo dvou milionů korun. Námi vyhlídnutý žebřík by vyšel na bezmála 1 400 000 Kč, byla oslovena místní firma, zda by se nákup nedal uskutečnit přes ní a ta s návrhem souhlasila.

Firma provedla vyčíslení všech nákladů s dovozem, přihlášením, servisem a revizí nástavbové části a podala svou nabídku. Rada města Rumburk rozhodla po vyslechnutí všech argumentů velitele jednotky o koupi námi vyhlídnutého automobilového žebříku za přibližně 1,4 milionu korun. Jednotka tedy získala automobilový žebřík na podvozku Mercedes Benz s automatickou převodovkou a kabinou pro posádku 1+2. Nástavbu vytvořila francouzská firma Camiva, jedná se o žebřík s košem pro tři osoby s nosností 270 Kg a dostupnou výškou 30 metrů. Na koš se dají připevnit nosítka, přídavná světla a proudnice, ze které se dá hasit, popřípadě prodloužit útočný proud do budovy. Žebřík může zasahovat i pod úroveň vozidla, pracovat na vodních tocích a hladinách. Na sadě je přidělané jeřábovací oko, ze kterého se může provádět záchrana osob a zvířat z hloubky. Toto vozidlo značně zvýšilo a urychlilo akceschopnost jednotky, jelikož rozložení a následné složení zabere jen několik vteřin.

Technické parametry automobilového žebříku Mercedes Benz DLK 23/12 Camiva:

Osádka: 1+2

Podvozek: Mercedes-Benz

  • Délka: 9 700 mm
  • Šířka: 2 500 mm
  • Výška: 3 250 mm
  • Provozní hmotnost: 14 000 kg
  • Celková hmotnost: 17 500 kg
  • Rok výroby: 1996
  • Výkon motoru: 177 Kw

 

Požární nástavba

  • Výsuvný otočný žebřík
  • Výrobce: Camiva, Francie
  • Maximální dosah koše: 30 m
  • Nosnost koše: 270kg
  • Rozsah otáčení: 360°
  • Maximální boční vyložení:
    • v režimu bez koše při zátěži 1 osobou: 25,8 m
    • v režimu s košem při zatížení 1 osobou: 20,7 m
    • v režimu s košem při zatížení 2 osobami: 19,1 m
    • v režimu s košem při zatížení 3 osobami: 17,4 m

Touto cestou by JSDH Rumburk, chtěl poděkovat zastupitelům města a všem kteří se podíleli na uskutečnění nákupu vozidla.

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
HASICIRUMBURK.CZ